Allmänna Vilkor
Allmänna villkor
Verchant Foodtech AB “Onetohundred”, organisationsnummer 559373-3008, driver webbplatsen www.Onetohundred.se och därtill hörande sidor “Webbplatsen”. Via webbplatsen kan konsumenten handla varor från Onetohundred. Kontaktuppgifter och övrig information om Onetohundred finns tillgängligt på webbplatsen.
Betalning sker via de betalsätt som erbjuds på webbplatsen (se betalningsvillkor)
- Allmänt
1.1 Dessa allmänna villkor gäller när kunden gör en beställning via webbplatsen. I de villkoren benämns Onetohundred som “säljaren”. Villkoren är enbart tillämpliga för kund som är konsument och gör beställning via webbplatsen.
Onetohundred följer konsumentköplagen.
1.2 Kund och Onetohundred ingår i ett avtal vid köp via webbplatsen. Kunden kan alltid se på varusidan och i kassan vem som är säljare. Vid köp via webbplatsen godkänner kunden Onetohundreds Villkor och Personuppgiftspolicy.
1.3 För att kunna beställa på webbplatsen måste kunden ha fyllt 18 år. Säljaren accepterar, enligt svensk lag, inte kreditköp till personer under 18 år. Säljaren förbehåller sig även rätten att i enskilda fall neka eller ändra en kunds beställning (exempelvis om kunden uppgivit felaktiga personuppgifter och/eller har betalningsanmärkningar).
1.4 Säljaren reserverar sig för slutförsäljning samt eventuella bild- och skrivfel på webbplatsen (exempelvis fel i produktbeskrivning eller teknisk specifikation, felaktiga priser samt prisjusteringar, såsom förändrade priser från leverantörer och valutaförändringar, eller felaktig information angående huruvida en vara finns i lager). Säljaren har rätt att korrigera sådana eventuella fel och att ändra eller uppdatera information när som helst. All bildinformation på webbplatsen ska uteslutande ses som illustrationer. Sådana illustrationer kan inte garanteras återge det antal varor kunden erhåller eller varans exakta utseende, funktioner eller ursprung. Onetohundred ansvarar för informationen på webbplatsen.
1.5 Webbplatsen och innehållet ägs av Onetohundred. Informationen är skyddad genom bland annat immateralrättsliga och marknadsrättsliga lagar. Detta innebär att varumärken, firmanamn, produktnamn, bilder och grafik, design, layout samt information om varor, tjänster och annat innehåll får inte kopieras eller användas utan skriftligt godkännande från Onetohundred.
- Avtal och beställning
2.1 För att kunna göra ett köpa via webbplatsen måste kunde acceptera villkoren. Genom att acceptera villkoren förbinder sig kunden till att följa villkoren i sin helhet samt godkänner att kunden tagit del av informationen om personuppgifter och samtyckt till användningen av personuppgifter och cookies enligt Onetohundreds personuppgiftspolicy.
2.2 Ett avtal om köp ingås först när Onetohundred bekräftat kundens beställning och kunden mottagit orderbekräftelse från Onetohundred per e-post. Säljaren uppmanar kunden att spara denna orderbekräftelse för eventuell kontakt med säljaren. Kunden kan återkalla sin beställning fram till dess att den bekräftats. Om beställningen återkallas kommer eventuella betalningar, som kunden eller kundens betal- eller kreditkortsföretag har gjort avseende beställningen att återbetalas.
- Kunduppgifter m.m.
3.1 När kunden registrerar sitt användarkonto och/eller ska genomföra en beställning kommer kunden att bli ombedd att uppge vissa personuppgifter. Kunden bekräftar att de uppgifter som kunden fyller i är korrekta och fullständiga samt ansvarar för felaktigt ifyllda uppgifter. Information om Onetohundreds behandling av personuppgifter finns i Onetohundreds personuppgiftspolicy.
3.2 Kunden åtar sig att se till att ingen annan än kunden kan använda kundens inloggningsuppgifter. Kunden får inte avslöja sitt användarnamn och lösenord för obehöriga och ska se till att handling med uppgift om användarnamn och lösenord förvaras på ett sådant sätt att obehöriga inte kan få tillgång till informationen. Vid misstanke om att någon obehörig har fått tillgång till kundens lösenord ska kunden omgående anmäla detta till Onetohundred. Kunden ansvarar för alla köp som gjorts med kundens inloggningsuppgifter om sådan anmälan inte har gjorts.
3.3 Om Onetohundred misstänker att kunden missbrukar sitt användarkonto eller sina inloggningsuppgifter eller annars bryter mot villkoren har Onetohundred rätt att stänga av kunden. Onetohundred har även rätt att tilldela kunden nya inloggningsuppgifter.
- Priser, avgifter och betalning
4.1 Vid beställning via webbplatsen gäller de priser som anges på webbplatsen. Priser anges i svenska kronor och är inklusive moms. Priserna inkluderar inte betalnings- och fraktavgifter, vilka anges separat.
4.2 Kunden kan betala på så sätt som anges på webbplatsen. Säljaren har rätt att ta betalt av kunden redan i samband med beställningen om inte fakturabetalning eller annat liknande betalsätt valts av kunden. Vid fakturabetalning eller delbetalning kan det komma att göras en kreditupplysning, vilket kunden i sådant fall upplyses om. Onetohundred förhåller sig till rätten att inte alltid erbjuda alla betalsätt och att ändra kundens valda betalsätt om betalsättet av någon anledning inte fungerar vid tillfället för köpet eller om kunden inte godkänns för det valda betalsättet.
- Kampanj och erbjudanden
Säljaren kan från tid till annan erbjuda kampanjer på webbplatsen som kan ha förmånligare villkor än vad som framgår av dessa villkor(t.ex. Rörande betalning eller förlängd ångerrätt). Dessa förmånligare villkor gäller så länge kampanjen är aktiv och för de specifika varor som anges av säljaren i samband med kampanjen. Säljaren förbehåller sig rätten att när som helst återkalla sådana kampanjer. Vid avslutande eller återkallande av en kampanj gäller dessa villkor utan ändringar. Erbjudanden på specifika varor på webbplatsen gäller under en begränsad tid och så länge lagret räcker.
- Leverans och transport
6.1 Varor som finns i lager levereras normalt inom de antal arbetsdagar som anges på webbplatsen. Normal leveranstid inom Sverige är 1-3 arbetsdagar efter att kunden mottagit orderbekräftelsen. Om inte annat särskilt avtalats (t.ex. I samband med bokning av varor som inte finns i lager).
Onetohundred erbjuder följande leveransalternativ inom Sverige.
6.1.1 Bring Service Point (leveranstid 1-3 arbetsdagar).
Kundens beställning skickas till närmaste Bring -ombud inom kundens postområde. Kunden blir aviserad via sms och vid upphämtning av kundens försändelse ska giltig ID-handling uppvisas.
6.1.2 Bring hemleverans med kvittens (leveranstid 1-3 arbetsdagar).
Med DHL hemleverans med kvittens levereras kundens order till den adress kunden uppgett. DHL kontaktar kunden för att komma överens om en ungefärlig tid då leverans kan ske. Kunden måste sedan vara på plats denna tid för att ta emot och kvittera leveransen. Chauffören ringer när leveransen är framme. Observera att leverans sker på markplan, chauffören åker inte upp i våningshus eller liknande. Kunden måste själv komma ut och möta chauffören. Om kunden inte är på plats vid överenskommen tid och chauffören måste komma tillbaka debiteras en extra utkörningsavgift på 150 kronor för varje extra körning.
6.2 Den förväntade leveranstiden av varan framgår av orderbekräftelsen, i kassan och/eller på den aktuella varusidan på webbplatsen. Vid eventuella leveransförseningar meddelar säljaren kunden. Om inte annat särskilt avtalats och en leverans tar mer än 30 arbetsdagar samt att detta inte beror på kunden har kunden rätt att häva köpet.
6.3 Om paketet ska lösas ut ska kunden göra detta inom den tid som anges i aviseringen. Paket ska normalt hämtas ut personligen med giltig legitimation och kolli-id. Kunden får allt en avisering som visar var och när paketet ska hämtas. Avisering kan ske per e-post och, om kunden lämnat mobilnummer, via telefonsamtal eller sms.
- Ångerrätt
7.1 Vid köp av varor på webbplatsen gäller alltid 60 dagars ångerrätt i enlighet med gällande konsumentköplag. Detta innebär att kunden har rätt att ångra sitt köp genom att meddela detta inom 60 dagar från det att kunden eller kundens ombud tagit emot den beställda varan (ångerfristen).
7.2 Ångerrätten gäller inte följande typer av varor:
- Varor som har tillverkats enligt kundens anvisningar eller om på annat sätt har fått en tydlig personlig prägel.
- Varor med bruten försegling som inte kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl
7.3 I samband med en beställning av vara för vilken ångerrätten inte gäller får kunden tydlig information om detta. Om en vara har förseglats får kunden inte bryta förseglingen om kunden vill kunna utöva sin ångerrätt. Rätten att ångra sig upphör således när kunden bryter förseglingen.
7.4 Om kunden vill ångra ett köp som gjorts via webbplatsen ska kunden, innan ångerfristen löpt ut, skicka ett klart och tydligt meddelande till Onetohundred. Kunden ska ange sitt namn, sin adress och annan relevant information (t.ex. ordernummer, fakturanummer och namn på varan) i meddelandet. Alternativt kan kunden använda den standardblankett för utövande av ångerrätt som konsumentverket har tagit fram.
7.5 Kunden ansvarar för varans skick efter det att kunden mottagit varan och hela vägen fram till tidpunkten då Onetohundred mottagit returvaran. Varan ska skickas i retur inom 14 dagar räknat från det datum meddelande om utövande av ångerrätt lämnades till Onetohundred. Varan ska skickas väl förpackad, i fint skick i originalkartong.
7.6 Säljaren erbjuder fria returer på alla produkter.
7.7. När kunden ångrar sitt köp betala det belopp som kunden betalat för varan tillbaka till kunden. Undantag gäller för eventuella tillkommande leveranskostnader till följd av att kunden valt något annat leveranssätt än den standardleveransen som säljaren erbjuder. Vid retur av del av order återbetalas inte leveranskostnaden. På det belopp som ska återbetalas har säljaren rätt till att dra av en summa motsvarande varans värdeminskning jämfört med varans ursprungliga värde förutsatt och i den mån sådan värdeminskning beror på att kunden har hanterat varan i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa varans egenskaper eller funktion.
7.8 Säljaren betalar snarast tillbaka beloppet. Dock senast inom 14 dagar från och med det datum kundens meddelande om utövande av ångerrätten mottogs. Säljaren får dock vänta med återbetalningen tills säljaren tagit emot vara eller kunden har visat att varan har sänts tillbaka (t.ex. Genom ett inlämningskvitto). Återbetalningen kommer att ske till kunden via det betalsätt som kunden valde, förutsatt att inte annat överenskommits eller att det funnits hinder för sådan betalning.
- Garanti och reklamation
8.1 Vissa av säljarens varor kan omfattas av garanti. Information om eventuell garantitid och särskilda garantivaror för respektive vara finns på webbplatsen eller i dessa villkor. Garanti för varor täcker endast ursprungliga fabrikationsfel och därmed inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av varans funktion och utseende såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av varan. Kundens orderbekräftelse gäller som garantibevis.
8.2 Reklamationsrätten täcker varor som är felaktiga enligt gällande konsumentköplag. Kund som önskar göra gällande fel i beställd vara ska kontakta säljaren så snart som möjligt efter att felet upptäckts via de kontaktuppgifter som anges på webbplatsen. Reklamationer som görs inom två månader från det att kunden upptäckt felet anses alltid ha lämnats i rätt tid. Kunden har tre års reklamationsrätt på varor inköpta på webbplatsen.
8.3 Säljaren står för returfrakten för godkända reklamationer.
8.4 När reklamerad vara returnerats och reklamationen godkänts kommer säljaren att kompensera kunden i enlighet med gällande konsumentköplagen. Säljare strävar efter att detta ska ske inom 30 dagar från det att säljaren mottagit reklamationen, men det kan ta längre tid beroende på varans art. Säljaren förbehåller sig rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig enligt gällande konsumentköplag. Vid reklamationer följer säljaren riktlinjer från allmänna reklamationsnämnden eller motsvarande nämnder i andra europeiska länder.
9. Force Majeure
Säljaren ansvarar inte för förseningar orsakade av omständigheter som säljaren inte kunnat råda över såsom exempelvis allmän arbetskonflikt, krig, eldsvåda, blixtnedslag, terroristattack, ändrad myndighetsbestämmelse, tekniska problem, fel i el-/tele-/dataförbindelser eller annan kommunikation och fel eller försening i tjänster från underleverantörer på grund av angiven omständighet. Dessa omständigheter ska utgöra befrielsegrund som medför befrielse från skadestånd och andra påföljder. Om någon sådan situation skulle uppstå informerar säljaren kunden dels i början och dels i slutet av tiden för den aktuella situationen. Har omständigheten varat längre än två månader har både kunden och säljaren rätt att häva köpet med omedelbar verkan.
- Ändringar av villkoren
Säljaren förbehåller sig rätten att göra ändringar i dessa villkor när som helst. Alla ändringar av dessa villkor kommer att publiceras på webbplatsen. Ändringar gäller från det att kunden har accepterat villkoren (i samband med ett nytt köp eller vid besök på webbplatsen) alternativt 30 dagar efter att säljaren har informerat kunden om ändringarna. Säljaren rekommenderar dock att kunden håller sig uppdaterad på webbplatsen regelbundet för att bli varse om eventuella ändringar av villkoren.
- Ogiltighet
Om kompetent domstol, myndighet eller skiljenämnd skulle finna att någon bestämmelse i dessa villkor är ogiltig eller icke verkställbar ska bestämmelsen i fråga samt alla övriga bestämmelser vara gällande och verkställbara i den utsträckning som tillämplig lag tillåter. De bestämmelser som förklarats ogiltiga eller som inte kan verkställas kommer att ersättas av relevanta juridiska vägledningar och råd.
- Tillämplig lag och tvist
12.1 Om tvist ej kan lösas i samförstånd med säljaren kan kunden vända sig till ARN (Allmänna reklamationsnämnden). Kunden kan även lämna klagomål direkt online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister. Lämnar kunden in ett klagomål via denna plattform vidarebefordras ärendet automatiskt till behörigt nationellt tvistlösningsorgan. Detta tvistlösningsorgan tar sedan kontakt med säljaren och försöker lösa tvisten utan att blanda in domstol.
12.2 Tvist rörande tolkningen eller tillämpningen av dessa villkor ska tolkas i enighet med svensk lag och avgöras av allmänna reklamationsnämnden eller i sista hand av allmän domstol.
Dessa villkor har fastställts per 2021-06-17
Betalningsvillkor
Verchant Foodtech AB “Onetohundred”, organisationsnummer, driver webbplatsen www.Onetohundred.se och därtill hörande sidor “Webbplatsen”. Via webbplatsen kan konsumenten handla varor från Onetohundred. Kontaktuppgifter och övrig information om Onetohundred finns tillgängligt på webbplatsen.
Betalning sker via de betalningslösningar som erbjuds på webbplatsen. Vilka betalsätt som är tillgängliga för kundernas köp kan variera. Nedan anges villkoren för samtliga betalsätt (kort-, Swish-, Klarna och Paypal) som Onetohundred erbjuder. Vid samtliga köpa förbehåller sig Onetohundred rätten att göra en kreditupplysning på hunden genom Onetohundreds betalningspartners Shopify Payments och Klarna AB.
- Kortbetalning
När kunden väljer kortbetalning behandlas betalningen av Shopify Payments som tillhandahåller en säker elektronisk betalningslösning. Kunden kan betala sin order med VISA, MasterCard eller American Express. All kortinformation lagras i enlighet med kortnätverkets regelverk. Dina kontaktupgifter hanteras i en säker miljö - Shopify Payments ansvarar för att hantera information som erhålls genom tjänsten i enlighet med de krav som ställs för certifiering enligt PCI DSS (Payment Card industry Data Security Standard) och övriga tillämpliga säkerhetsföreskrifter.
- Direktbetalning viaSwish
När kunden väljer direktbetalning via Swish blir kunden ombedd att betala till Onetohundreds swish-nummer. Kunden anger namn och ordernummer, varpå Onetohundred skickar kundens order när betalningen kommit företaget tillhanda.
- Betala medPaypal
Kunden kan välja att betala med Paypal på webbplatsen, aktuella villkor finns på https://www.paypal.com/se/webapps/mpp/pay-online.
- Klarna
Kunden kan välja att betala med Klarna på webbplatsen, aktuella villkor finns på https://www.klarna.com/se/villkor/.
Dessa betalningsvillkor har fastställts per 2021-06-17
Personuppgiftspolicy
- Personuppgifter
Onetohundred värnar om kundens personliga integritet och strävar efter att alltid skydda kundens personuppgifter på bästa sätt. Det är Onetohundreds målsättning och ansvar att följa alla lagar och regler för personuppgiftsskydd. I samband med köp eller lämnande av uppgifter samtycker kunden till behandling av kundens personuppgifter i enlighet med angivna föreskrifter.
Den nya dataskyddslagstiftningen som trädde i kraft 2018-05-25 syftar bland annat till att stärka individens rätt till sin data. Således har kunden rätt att veta vad Onetohundred gör med personuppgifterna, för vilka ändamål Onetohunded behandlar uppgifterna, hur länge uppgifterna sparas samt vilka som tar del av uppgifterna.
Om kunden är missnöjd med Onetohundreds behandling av kundens personuppgifter kan kunden vända sig till Onetohundred enligt nedan eller dataninspektionen/integritetsmyndigheten.
Verchant Foodtech AB
Organisationsnummer:559373-3008
Stantessonsväg 1, 232 61 Arlöv
Info@onetohundred.se
- Dessa personuppgifter behandlas
Onetohundred kommer att behandla de personuppgifter som kunden lämnar i samband med att kunden handlar eller kommunicerar med Onetohundred. Även personuppgifter som Onetohundred har samlat in från andra källor, sociala medier eller från webbplatsen genom cookies i syfte att administrera kundens köp och fullfölja Onetohundreds åtagande gentemot kunden. De personuppgifter som Onetohundred behandlar är kundens personnummer, namn, kön, e-postadress, e-postmeddelanden, köp-, betal- och orderhistorik, samtrafik, betal- och kreditkortsnummer, leveransadress, IP-adress samt telefonnummer.
- Såhär används personuppgifterna
För att Onetohundred ska få behandla kundens personuppgifter måste behandlingen enligt gällande integritetslagstiftning baseras på legal grund. Det innebär antingen att behandlingen måste vara nödvändig för att Onetohundred ska kunna fullgöra avtal med kunden (Onetohundred behandlar data för att kunna hantera betalningar, klagomål, reklamationer samt för att skydda kunden mot obehörigt intrång och virus),
för att Onetohundred ska kunna uppfylla en rättslig skyldighet (Onetohundred behandlar data för att fullgöra Onetohundreds lagliga skyldighet exempelvis för att efterkomma förelägganden från domstolar), att kunden har samtyckt till behandlingen/har ett berättigat intresse (Onetohundred behandlar data för att kommunicera med kunden avseende de varor och tjänster som tillhandahålls, vilket kräver samtycke från kunden), eller efter en intresseavvägning (Onetohundred behandlar dta för identifiktion, direktmarknadsföring, kundundersökningar, nyhetsbrev, statistikändamål förutsatt att kunden inte har invänt mot detta, vilket kunden när som helst kan göra genom att kontakta Onetohundred).
Vidare kan uppgifterna komma att användas för att analysera köpvanor i syfte att förse kunden med relevant information och marknadsföring samt för att förbättra webbplatsen, betalsätt och betalningsprocesser. Behandling i syfte att förbättra betalsätt och betalningsprocesser kan inkludera behandling där kundens personuppgifter, bl.a kundens personnummer, överförs till andra bolag inom Onetohundreds samarbetsnät inklusive tredjepartsleverantörer för att ingå som analysunderlag. Personuppgifterna kan även komma att samköras med uppgifter från andra register (t.ex. Keditupplysningsregister), myndigheter, rättighetshavare eller SOS Alarm. Kundens personnummer kommer också att behandlas i samband med köp på uppdrag av, eller på grund av krav från betalnings- och kreditföretag som behöver detta i kreditupplysningssyfte såsom Mondido Payments och Collector Bank. Användningen av uppgifterna kan innebära samkörning med andra register, både inom och utom EU, samt att kundens personuppgifter överförs till, och behandlas av, andra bolag inom Onetohundreds samarbetsnät (såsom Shopify, Unifaun, DHL, UPS, Fedex) inklusive tredjepartsleverantörer i tidigare angivna syften i enlighet med gällande lagar och regler. Uppgifterna kan även komma att samköras eller delas med myndigheter eller Onetohundreds samarbetsnät inklusive tredjepartsleverantörer för exempelvis tryck och distribution samt betalningsförmedlare och kreditföretag eller kreditupplysning. Onetohundred iaktar alltid största försiktighet vid sådana tillfällen.
Genom att godkänna policy på webbplatsen i samband med köp eller lämnande av uppgifter samtycker kunden till att kundens personuppgifter kan komma att överföras till land utanför ESS. Om hela eller delar av Onetohundreds verksamhet säljs eller integreras med annan verksamhet kan kundens personuppgifter lämnas ut till Onetohundreds rådgivare, eventuella köpare och köparens rådgivare samt lämnas vidare till verksamhetens nya ägare.
- Såhär skyddas kundens personuppgifter
För att hålla de personuppgifter Onetohundred behandlar i säkert förvar har Onetohundred vidtagit flera säkerhetsåtgärder. Onetohundred har impementerat säkerhetsrutiner samt tekniska och organisatoriska åtgärder för att skydda kundens personuppgifter såsom certifieringsteknik för webbläsare. Vidare har Onetohundred vederbörliga brandväggar och antivirusprogram för att skydda och förhindra obehörig tillgång till nätverket. Tillgång till de utrymmen där personuppgifterna lagras är begränsad och det krävs att Onetohundreds anställda identifieras för åtkomst.
Onetohundred använder sig av bland annat SSL (Secure Socket Layer) som är ett protokoll för säker överföring av data via internet eller andra nätverk. Kunden behöver kontrollera att SSL inte är avstängt i inställningarna för webbläsaren. I syfte att förhindra obehörig åtkomst vid behandling av kundens betal- eller kreditkortsnummer används även envägskryptering.
- Kundens uppgifter sparas såhär länge
Om kunden har samtyckt till att vara registrerad kund hos Onetohundred sparas kundens uppgifter tills kunden avregistrerar sig eller under så lång tid som det är nödvändigt med hänsyn till ändamålet med behandlingen. Kunden kan när som helst avregistrera sig som kund. Om kunden inte registrerar sig som kund sparas kundens uppgifter så länge det är nödvändigt utifrån krav i lag eller för att fullgöra Onetohundreds eller samarbetspartners åtaganden gentemot kunden (exempelvis för att uppfylla leverans- eller garantiåtaganden). Kundens uppgifter sparas oavsett aldrig längre än vad som är tillåtet enligt gällande dataskyddsförordning.
- Uppdatering och korrigering av kundens personuppgifter
Onetohundred vill säkerställa att kundens personuppgifter är korrekta och uppdaterade. Om någon av de uppgifter kunden har lämnat till Onetohundred förändras (t.ex avseende e-postadress, namn eller betalningsuppgifter eller om kunden vill säga upp sitt användarkont) uppmanas kunden höra av sig till Onetohundred och lämna vederbörliga uppgifter. Kunden har rätt till dataportalitet (det vill säga att få ut sin utlämnade data i ett visst format som kunden sedan kan överföra till annan personuppgiftsansvarig) samt att när som helst begära att personuppgifterna rättas, begränsas/blockeras eller raderas. Likaså har kunden rätt till att kostnadsfritt få registerutdrag från Onetohundred en gång om året, för att kunna kontrollera vilken information som finns registrerad om kunden, under förutsättning att kunden tydligt anser vilken information som efterfrågas och att kunden kan identifiera sig på ett säkert sätt.
Kundens personuppgifter behandlas inte för ändamål som rör direkt marknadsföring om kunden motsätter sig sådan behandling. Kunden har rätt att när som helst återkalla ett lämnat samtycke om behandling av personuppgifter. Sådan återkallelse kan begränsas till att endast avse del av behandlingen (t.ex. Den som rör direkt marknadsföring). Därtill behandlar Onetohundred personuppgifter på andra grunder än samtycke, varför Onetohundred kommer att fortsätta med viss behandling även efter att samtycket återkallats.
Onetohundred är skyldiga att göra ändringar i denna personuppgiftspolicy när som helst i den utsträckning ändringarna är nödvändiga för att åtgärda störningar eller för att uppfylla nya legala eller tekniska krav. Alla ändringar av denna personuppgiftspolicy kommer att publiceras på webbplatsen.
- Länkar
Webbplatsen kan innehålla länkar till andra webbplatser . Denna personuppgiftspolicy gäller enbart webbplatsen. När kunden länkas till annan webbplats bör kunden läsa den personuppgiftspolicy som gäller för sidan i fråga. Notera att Onetohundred inte tar ansvar för andra webbplatsers behandling av personuppgifter.
- Cookies
På webbplatsen används cookies. Cookies är små textfiler som lagras på besökarens dator och som är möjliga att använda för att följa vad besökaren gör på webbplatsen.
Onetohundred använder cookies för att förbättra webbplatsen för besökaren (exempelvis genom att anpassa webbplatsen efter besökarens önskemål, val och intresse anseende information och marknadsföring, kunna hjälpa kunden med att hålla reda på vilka varor som kunden har lagt i sin varukorg, kunna hjälpa kunden med att slippa göra om vissa val varje gång kunden besöker webbplatsen, kunna hantera kundens köp och registrera statistik över användandet av webbplatsen samt kunna fullgöra Onetohundred åtaganden vid köp).
Genom att använda Onetohundres webbplats och/eller genom att godkänna Onetohundreds villkor och personuppgiftspolicy samtycker kunden till behandlingen av cookies enligt vad som tidigare angivits. Om kunden inte accepterar att cookies används kan kunden stänga av cookies i sin webbläsares säkerhetsinställningar. Kunden kan även ställa in webbläsaren så att kunden får en fråga varje gång Onetohundreds webbplats försöker placera en cookies på kundens dator. Genom webbläsaren kan också tidigare lagrade cookies raderas. Notera emellertid att om kunden väljer att inte acceptera cookies kommer kunden inte kunna genomföra köp på webbplatsen. Funktionaliteten kan även i övrig komma att begränsas.
Denna personuppgiftspolicy har fastställts per 2021-06-17